“Een kleine school met grote ideeën ”
  • In een notendop

OBS Nieuwebrug is een kleinschalige basisschool, midden in het bos. Er is ruimte om jezelf te zijn en aandacht voor elkaar. We kiezen voor een stevige basis én ondernemend leren. Er is veel aandacht voor natuuronderwijs. Ons team is enthousiast en betrokken, ouders zien we als educatieve partners. Binnen de school is ook kennis en aanbod voor meer- en hoogbegaafde leerlingen.

Onze kernwaarden:
    Groei met aandacht / Individueel en samen / Buiten en vrij

• Ons onderwijs

OBS Nieuwebrug is een innovatieve basisschool met drie combinatiegroepen (ca. 20 leerlingen per groep). Het fijne schoolgebouw staat aan de rand van Ommen, het bos is onze speelplaats. Wist u dat het slechts 8 minuten fietsen is vanaf het station Ommen? We stemmen ons onderwijs af op de maatschappij van vandaag en morgen. We bieden een inspirerende, uitdagende en veilige omgeving. Er is aandacht voor de behoefte en het welbevinden van het kind. We hebben een brede kijk op ontwikkelen; we stemmen daarom het onderwijsaanbod af op de cognitieve, emotionele, sociale en creatieve ontwikkeling.

• Het kabouterpad

Wist u dat er vlak langs onze school een Kabouterpad is aangelegd van wel 500 meter? Voor peuters en kleuters een gratis uitstapje in de natuur, met leuke kabouteractiviteiten: De kabouterwas ophangen, de voelbox en samen op de foto. Het pad is vrij toegankelijk en wordt onderhouden en actueel gehouden door OBS Nieuwebrug.

• Kinderdagverblijf De Reggekrummel

Voor en na de schooltijden bent u misschien aan het werk of bezig met andere verplichtingen. Daarom heeft OBS Nieuwebrug een intensieve samenwerking met Kinderopvang De Reggekrummel. Zij zitten aan de Oude Hammerweg 5 in Giethmen.

Kijk voor meer informatie op: klik hier

Barkeweg 3 7731 PS Ommen

T: 0529 456 708 E: info@obsnieuwebrug.nl