Peuterochtenden

De peuterochtenden van OBS Nieuwebrug zijn in het afgelopen schooljaar enthousiast ontvangen en bezocht. Vandaar dat er ook dit schooljaar weer 2 nieuwe peuterochtenden georganiseerd worden. Eén in november en één in april.

Waarom worden de peuterochtenden georganiseerd?

Kinderen vinden de overstap vanuit het kinderdagverblijf, de peuterspeelzaal of de thuissituatie een grote stap! Veel nieuwe gezichten, andere ruimtes en een andere sfeer dan ze gewend zijn. Sommige ouders zijn sinds ze zelf op de basisschool zaten niet meer in een basisschool geweest. Een leuke overstap voor kinderen èn ouders maar toch wel spannend!
Door het organiseren van informatieve peuterochtenden wordt die overstap minder groot gemaakt. Naast het bezoeken van een peuterochtend kun je ook altijd gebruik maken van de mogelijkheid voor een persoonlijk kennismakingsgesprek met de directie van de school. Zo’n eerste gesprek geeft al een eerste indruk van het hedendaagse basisonderwijs maar vervolgens hebben ouders vaak nog vragen.

Wie kunnen de peuterochtenden bezoeken?

Zowel ouders die hun kind al op Nieuwebrug ingeschreven hebben als ouders die zich willen oriënteren op een basisschool zijn van harte welkom.

Wat wordt er verteld en gedaan?

Jullie worden ontvangen met koffie, thee en limonade. Hierbij is er ook gelegenheid om fruit te eten. De kinderen kunnen meespelen in groep 1 t/m 3, op deze manier kan je kind op speelse wijze alvast kennismaken met de sfeer en een nieuw gebouw.

Waar en wanneer?

De peuterochtenden vinden van 9.00 uur tot 11.30 uur plaats op Nieuwebrug.
Hieronder de data van de peuterochtenden voor 2023 – 2024:

• Vrijdag 17 november 2023
  • Vrijdag 12 april 2024