Welkom op OBS Nieuwebrug

Natuurlijk Nieuwebrug, een fijne school voor uw peuter

Het concept Biologie Plus past helemaal bij een basisschool als Nieuwebrug, die midden in de bossen van Ommen ligt. De natuur speelt een belangrijke rol in ons onderwijs!

“Kinderen die regelmatig buitenspelen en leren in de natuur, zijn blijer en gezonder”

• Unieke kansen in bosrijke omgeving in Ommen
  • Een kleine school met grote ideeën
  • Biologie Plus en NatuurWijs
  • Asset 71
    Toekomstgericht

Wat maakt OBS Nieuweburg zo bijzonder?

De ligging van de school midden in het bos, biedt unieke kansen in een inspirerende omgeving. Samen leren, groepsdoorbrekend werken, een persoonlijke benadering, natuuronderwijs, vernieuwend en de kleinschaligheid maken ons concept buitengewoon. Ondernemend Leren geeft kinderen de ruimte om hun talenten kunnen ontdekken en leren de kinderen allerlei toekomstgerichte vaardigheden.

Biologie Plus en NatuurWijs

Biologie Plus houdt in dat we heel bewust lesgeven over planten, dieren, gezondheid en duurzaamheid. Daarnaast gaan we, via Natuurwijs, meerdere malen per jaar met de boswachter op pad. De groene omgeving is goed voor de motoriek, het ruimtelijk inzicht en de sociale en emotionele ontwikkeling van kinderen. Op Nieuwebrug geven we buitenlessen en is er een schoolmoestuin. Het kook- en technieklokaal kunnen we gebruiken bij Ondernemend Leren.

Ruimte om jezelf te zijn

Op Nieuwebrug krijgen kinderen de ruimte om te worden wie ze zijn. Kinderen worden bij ons gezien en uitgedaagd. Leerlingen hebben eigen leerdoelen en werken aan ondernemende vragen, waar ze zelf vorm en inhoud aan geven. Er heerst een positieve sfeer. Als je het naar je zin hebt, staat je hoofd makkelijker open voor nieuwe kennis.

Kabouterpad Nieuwebrug

Het Kabouterpad van 500 meter is openbaar toegankelijk voor alle peuters en kleuters van Ommen en omgeving. Zoek de kabouters in de bossen rond onze school en doe samen andere leuke kabouteractiviteiten: De kabouterwas ophangen, de voelbox en samen op de foto. Een leerzaam uitstapje voor peuters, kleuters en ouders. Het pad is vrij toegankelijk en wordt onderhouden en actueel gehouden door OBS Nieuwebrug.

Een kijkje bij de kleuters van Nieuwebrug

Hieronder een indruk van de afgelopen tijd bij onze kleuters.

Liever in het echt kijken?

Plan een kennismaking

Onze juffen en meesters aan het woord

Juf Ilone

Onderbouw

“Een hele fijne gemoedelijke sfeer, waar de kinderen, het team en de ouders van profiteren. Iedereen mag er zijn en wordt gezien. De prachtige natuurlijke omgeving is uniek!"

Juf Tanja

Onderbouw

“Het is voor onze leerlingen elke dag genieten in de natuur. Door de kleine groepen is er veel aandacht en zorg voor elkaar. Voor de kinderen is er veel ruimte om elke dag iets te ontdekken, buiten in het prachtige bos, maar ook binnen in de verschillende lokalen.”

Ouders over Nieuwebrug

Ivanka

Moeder Bennie (groep 2)

De behoeftes en welbevinden van ons kind worden goed in acht genomen, hij mag zichzelf zijn en er is veel aandacht voor ondernemend leren. Geregeld haal ik mijn zoontje op en dan is hij nog lekker buiten aan het leren. Het mooie aan de kleinschaligheid van OBS de Nieuwebrug is dat hij in een klas zit met zowel groep 1,2 en 3. Hij krijgt daardoor naast zijn leerjaar ook ervaringen mee van de andere groepen en leeftijden. De extra ruimte voor groei en aandacht is belangrijk voor zijn ontwikkeling.

Mitchel

Vader van Mees (groep 3)

“De Nieuwebrug is een kleine school en juist die kleinschaligheid zorgt ervoor dat er veel aandacht is voor Mees. Dat vindt hij prettig, en wij als ouders ook. Want alles wat je aandacht geeft groeit. Het is prachtig om te zien dat Mees, alhoewel hij in groep 2 zit, soms 'stiekem' meekijkt met wat er in groep 4 gebeurt. Dat kan alleen maar op OBS Nieuwebrug! ”

Veelgestelde vragen

U kunt uw kind op iedere leeftijd aanmelden. Bij voorkeur vanaf 3 jaar, zodat we rekening kunnen houden met de komst van uw kind.

U kunt samen met uw kind komen. U heeft eerst een gesprek met één van onze collega’s of de directeur. Daarna krijgt u een rondleiding door de school.  Deze afspraak duurt ongeveer 1 uur.

Op de Grote Peuter Dag kunt u zonder afspraak de school binnenlopen.

Ook kunt u met de directeur een afspraak maken om te komen kijken.

Wanneer u uw kind al heeft ingeschreven, neemt de leerkracht contact met u op om 5 wenmomenten af te spreken.

Staat je vraag er niet tussen of wil je graag met iemand van de school spreken?

Naar contact formulier

Plan een kennismaking

Maak snel een afspraak om de school in het echt te komen bekijken. Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

Barkeweg 3 7731 PS Ommen
T: 0529 456 708 E: info@obsnieuwebrug.nl