De school

OBS Nieuwebrug is een unieke basisschool, middenin de bossen van Ommen. Op deze fantastische plek kunnen onze leerlingen zich goed ontwikkelen. Door de kleinschaligheid van de school kennen en zien wij elke leerling. Hierdoor kunnen wij goed inspelen op hun onderwijsbehoefte. Op Nieuwebrug kennen we elkaar: ouders, kinderen en leerkrachten. Wij vinden dit erg belangrijk. Leren en ontwikkelen gebeurt altijd in verbinding met een ander. Bij ons loopt dat door groepen heen. Kinderen van verschillende leeftijden in een klas, leren van en met elkaar. In de school is veel ruimte voor een brede ontwikkeling. De focus is vanzelfsprekend op taal, lezen en rekenen en daarnaast kijken we heel breed naar ontwikkelen en leren. Dit vatten we samen onder de noemer Ondernemend Leren.